8 december 2021

De flowbot binnen de branche van Webshops Retail, een goed idee?

2 min read

Elk jaar weer neemt de vraag naar online webshops toe. Er heeft zich in de afgelopen jaren een grote verschuiving plaatsgevonden van offline naar online. Steeds meer winkels in de detailhandel stappen over op de onlinehandel, waarbij hun webshop fungeert als platform waar producent en consument bij elkaar komen. Op deze webshop zal een flowbot een mooie toegevoegde waarde kunnen zijn. Dit is een chattende bot die je op de goede pagina kan brengen binnen een website, wat dus ook zeker toepasselijk kan zijn binnen de markt van detailhandel. Het helpt de klant bij het vinden van de juiste pagina op de website en zorgt er zo voor dat de klant gemakkelijk op de site wordt genavigeerd. Dit zal resulteren in een goede klantervaring.  

Hoe kan een flowbot effectief zijn binnen deze markt? 

Waar de chatbot al een flinke boost is voor elke customer serviceafdeling, is de flowbot nog eens de overtreffende trap. Ook de flowbot is namelijk compleet geautomatiseerd. Maar in plaats van reageren op open vragen, verwijst hij klanten naar het juiste team of geeft hij informatie door zelf multiple-choice vragen te stellen. Op deze manier wordt de klant begeleid door het gesprek. Wanneer klanten zich bevinden op een webshop, kunnen ze tegen verschillende dingen aanlopen. Wanneer is het gewenste item weer op voorraad, hoe moet ik betalen en wanneer kan ik mijn bestelling thuis verwachten? Allemaal vragen waarbij de flowbot de klanten in de juiste richting kan helpen, alleen al door de multiple-choice vragen te stellen. De bezoeker zal hierdoor, gemakkelijk, door een paar keer te klikken op de juiste pagina terecht komen. De flowbot kan hierop van tevoren ingesteld worden door een bedrijf die hierin gespecialiseerd is, bijvoorbeeld Chatkracht. Meer informatie over Chatkracht vind je hier.   

Waarom een flowbot? 

Een flowbot is een makkelijke en een laagdrempelige manier van contact, zonder dat deze chat beheert moet worden. Het is een soort chatbot, alleen zorgt deze ervoor dat de klant middels een keuzemenu door de website wordt genavigeerd. Het team van chatspecialisten, of het bedrijf zelf, kan helpen wanneer nodig, zodat de websitebezoeker optimaal wordt geholpen. Een flowbot zal binnen de branche van detailhandel kunnen zorgen voor service, sales en tijdbesparing. De flowbot kan hierop van tevoren ingesteld worden door een bedrijf gespecialiseerd is in flowbots, bijvoorbeeld Chatkracht. Meer informatie over Chatkracht vind je hier.   

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *