Loading

wait a moment

Hoe maak je de juiste post voor Instagram

Social media marketing is een belangrijk onderdeel voor bedrijven deze dagen. Waar consumenten vroeger advertenties zagen op tv, in de krant of op zoek gingen naar producten op Google, is social media de laatste jaren ook onderdeel geworden van de marketing mix. Als bedrijf is het daarom ook van belang om op deze social media kanalen aanwezig te zijn.

In het rijtje social media marketing mag Instagram niet ontbreken. Dit social media kanaal is gemaakt voor het delen van afbeeldingen en video’s. Het is als het ware een online etalage die je als bedrijf kunt inzetten om mensen kennis te laten maken met jouw producten en om interessante nieuwtjes te delen.

Hoe pak je dat aan  

Een goede Instagram post is zo nog niet gemaakt. Hier gaat een goede voorbereiding aan vooraf: wat wil je vertellen, hoe ga je dit vormgeven, welke afbeelding gebruik je en welke tekst en hashtags plaats je hierbij? Stel jezelf de vraag wat het uiteindelijke doel is van deze post. Wil je meer bezoekers naar je website trekken? Of wil je juist personen kennis laten maken met jouw nieuwe product? Het kan allemaal met een goede Instagram post.


Instagram uitbesteden

Heb je geen idee hoe je bovenstaande aan moet pakken of heb je simpelweg de tijd niet om dit allemaal klaar te zetten? Kies dan voor Instagram uitbesteden. Met Instagram uitbesteden geef je jouw Instagram account uit handen aan een specialistisch social media marketing bureau. Zo een bureau is bijvoorbeeld BuildSocial. Jij stuurt de foto’s op en BuildSocial maakt hierbij de Instagrampost. Zo weet je zeker dat het doel achter jouw social media post gewaarborgd wordt. Deze met zorg samengestelde Instagram posts wordt geplaatst op de tijdstippen wanneer jouw Instagram volgers het meest aanwezig zijn. Zo bereik je het grootste gedeelte van jouw doelgroep!