Loading

wait a moment

Naamsbekendheid creëren: 4 stappen

Stel, je hebt een eigen schildersbedrijf. Je bent nog maar net begonnen en nu wil je natuurlijk naamsbekendheid creëren. Door een goed plan op te stellen en planmatig te werken, zul je merken dat je veel kunt bereiken. De eerste tip: herhaling is de kracht van reclame. Wanneer mensen jouw naam vaker horen, zullen ze jouw bedrijf op den duur herkennen!

Stap 1: Wat straal je uit?

Het is goed om na te denken over jouw merk. Wat wil je uitstralen? Een goede huisstijl is hierbij belangrijk. Zorg ervoor dat je het ontwerp door een professional laat maken. Jouw huisstijl straalt uit waar jouw bedrijf voor staat. De huisstijl dient terug te komen op de website, visitekaartjes en op jouw social media.

Stap 2: Doelgroep bepalen

Wie is jouw klant en waar vind je deze? Het is belangrijk om een persona te ontwikkelen van de doelgroep. Doe onderzoek naar de klant en probeer je te verplaatsen in zijn/haar schoenen. Wanneer je weet wat de doelgroep belangrijk vindt, kun je hier op inspelen. Welke communicatiemiddelen gebruikt jouw doelgroep? Zo weet je welke communicatiemiddelen wel en niet voor jouw bedrijf zullen werken.

Stap 3: Budget 

Wat is jouw naamsbekendheid waard? Sommige middelen kosten meer geld, terwijl er ook veel te bereiken is met een kleiner budget. Het is belangrijk dat jij van tevoren vaststelt wat je wilt uitgeven.

Stap 4: Bepaal de middelen

Wanneer je een schildersbedrijf hebt, is het misschien slim om een hoogwerker te laten spuiten in de kleuren van jouw huisstijl. Een hoogwerker zal je als schilder sowieso nodig hebben, dus waarom niet gelijk inzetten als reclamemiddel? 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *