Loading

wait a moment

Tips voor wanneer je niet in slaap kunt vallen

Of het nu is wanneer u voor het eerst in bed stapt of nadat u midden in de nacht wakker bent geworden, u vindt het misschien moeilijk om in slaap te vallen. Deze tips helpen u uit te leggen wat u moet doen als u niet kunt slapen:

Probeer ontspanningstechnieken

Concentreer u niet op het proberen in slaap te vallen; concentreer u in plaats daarvan op gewoon proberen te ontspannen. Gecontroleerde ademhaling, mindfulness-meditatie, progressieve spierontspanning en geleide beelden zijn voorbeelden van ontspanningsmethoden die u kunnen helpen in slaap te vallen.

Stoof niet in bed

U wilt een verbinding in uw geest tussen uw bed en frustratie door slapeloosheid vermijden. Dit betekent dat als u ongeveer 20 minuten in bed heeft gelegen zonder in slaap te kunnen vallen, u uit bed komt en iets ontspannend doet bij weinig licht. Controleer de tijd niet gedurende deze tijd. Probeer je hoofd minstens een paar minuten uit de slaap te krijgen voordat je weer naar bed gaat.

Experimenteer met verschillende methoden

Slaapproblemen kunnen complex zijn en wat voor één persoon werkt, werkt mogelijk niet voor iemand anders. Daarom is het logisch om verschillende benaderingen uit te proberen om te zien wat voor u werkt. Houd er rekening mee dat het even kan duren voordat nieuwe methoden van kracht worden, dus geef uw wijzigingen de tijd voordat u aanneemt dat ze niet voor u werken.

Probeer eens een tweepersoon verzwaringsdeken bijvoorbeeld.

Houd een slaapdagboek bij

Een dagelijks slaapdagboek kan u helpen bij te houden hoe goed u slaapt en factoren te identificeren die uw slaap kunnen helpen of schaden. Als u een nieuw slaapschema of andere veranderingen in de slaaphygiëne test, kan het slaapdagboek helpen bij het documenteren van hoe goed het werkt.

Praat met een dokter

Een arts is in de beste positie om gedetailleerd advies te geven aan mensen met ernstige slaapproblemen. Praat met uw arts als u merkt dat uw slaapproblemen verslechteren, op de lange termijn aanhouden, uw gezondheid en veiligheid aantasten (zoals door overmatige slaperigheid overdag), of als ze optreden naast andere onverklaarbare gezondheidsproblemen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *